- versalia.de
-- Lektüregespräche
--- November 2022

Kenon - 01.11.2022 um 20:53 Uhr

"Russland verstehen" heisst für mich vor allem, mich mit seinen historischen und gegenwärtigen Verbrechen gegen die Menschlichkeit auseinanderzusetzen; deswegen beschäftige ich mich unter anderem mit dem Genozid an den Tscherkessen (1864):

Adel Bashqawi - The Circassian Miracle: the Nation Neither Tsars, nor Commissars, nor Russia Could Stop

Zitat:

Russia consolidated a scorched earth policy, ethnic cleansing, genocide, and displacement against the Circassian homeland and its people.

Im Vergleich von damals zu heute erkennt man, wie wenig Russland sich verändert hat. Seine fortlebende Kernidee ist die durch Völkermord errungene Weltherrschaft.

Ich wünschte, die Appeaser, Relativierer und Kollaborateure würden sich auch um ein so tiefgehendes Verständnis Russlands bemühen und ihre Informationen nicht bewusst oder weniger bewusst aus der russischen Propagandaproduktion beziehen.

Zitat:

Russian occupiers have always acted with barbaric “gang” mentality. They did not hold any weight of morality and/or humanity. They utilized armed robbery of cattle and property of villages and populated areas in which they were raiding. When they wanted to attack the owners of the farms and villages, they adopted destructive and deadly tactics. They employed long-range weapons that killed humans without the need to approach the Circassian defenders.




URL: https://www.versalia.de/forum/beitrag.php?board=v_forum&thread=6470
© 2001-2024 by Arne-Wigand Baganz // versalia.de